My first month in Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Isabelle Bekerom - WaarBenJij.nu My first month in Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Isabelle Bekerom - WaarBenJij.nu

My first month in Australia!

Door: Isabelle van den Bekerom

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

17 September 2014 | Australië, Melbourne

‘Traveling – It leaves you speechless, then turns you into a storyteller.’

Hi everyone!

Het is alweer drie weken geleden dat ik een blog heb geplaats, maar ik heb het ook heeeel erg druk en heeeel erg leuk gehad! In deze drie weken ben ik ‘officieel’ begonnen met mijn stage, ben ik gaan cross-country skiën met werk, heb ik een footy match gezien, heb ik de 1 Day Phillip Island Penguin Parade & Wildlife Adventure Tour en de 2 Day Great Ocean Road & Grampians National Park Tour gedaan, ben ik verhuisd naar mijn nieuwe huisje in Yarraville, heb ik een stel geweldige mensen ontmoet in het hostel en ben ik een maand in Australië!

Oohja bereid je voor, dit is het langste blog ever. Maarja wat wil je als je een blog moet schrijven over 4 weken haha. Have fun reading this awful long blog!

De zondag na de 1 Day Mornington Peninsula Wine Tour was ‘s avonds Tessa’s goodbye party. We zijn gaan bowlen bij Strike Bowling en daar heb ik Paul, Aino, Craig en Rina leren kennen. Ondanks dat ik niet zo goed ben ik bowlen was het harstikke gezellig en erg leuk! Na het bowlen zijn we wat gaan drinken bij Workshop. Daar heb ik Caitlin, Josh en een aantal jongens van Peterpans Adventure Travel ontmoet. Dit is een travel agency waar Tessa tijdens haar stage ook heeft gewerkt. Hier heb ik voor het eerst Cider gehad. Cider ziet eruit als bier, maar het is meer een soort van wijn gemaakt van het sap van vruchten. Het smaakt erg goed!

Maandag 18 augustus was mijn eerste dag als stagiaire bij Wildlife Tours. Aino heeft me de afgelopen tijd getraind en alles geleerd. Ze is heel geduldig en positief over alles. Inmiddels heb ik iedereen op het werk al leren kennen en iedereen werkt samen als een team. Niemand is beter dan de ander en het voelt alsof je samen bent met je vrienden.
Ik werk het meeste op de afdeling reservations. Mijn taken hier zijn boekingen in het boekingssysteem zetten, de mails doornemen, de telefoon opnemen, vragen van klanten beantwoorden via mail/telefoon, vragen van agents beantwoorden via telefoon/mail/Skype, telefoon doorschakelen en terugschakelen, mappen voor de buschauffeurs klaarmaken, beschikbaarheid van tours bepalen en verminderen op verschillende boekingswebsites, bellen met de hostels/motels waar de 2 en 3 daagse tours blijven en nog veel meer.
Mijn taken bij operations zijn lunchpakketten voor de tours klaarmaken, manifesten controleren en printen, problemen van buschauffeurs oplossen en klanten ophalen in St Kilda.
Mijn taken bij marketing zijn het contact met hostels/hotels/agency’s onderhouden, brochures uitdelen en nieuwe contacten maken met hostels/hotels/agency’s.

Dinsdag hadden we een werkuitje naar Lake Mountain. Samen met Aino, Craig en Tessa van Wildlife Tours ben ik met nog mensen van Peterpans en andere agency’s gaan cross-country skiën op Lake Mountain. Cross-country skiën is hetzelfde als langlaufen. Voor we gingen langlaufen zijn we eerst naar de Yarra Valley Chocolaterie & Ice creamery gegaan. Hier kregen we een gratis hot chocolate proeverij. Ze lieten ons zeven verschillende soort chocolademelk proeven, de smaken waren onder andere Crème Brûlée, strawberry, tiramisu, sea salt & caramel, aztec chili, rosted macademia, fresh spearmint. Sommige smaken waren wel apart, maar ze waren allemaal lekker! Onderweg naar Lake Mountain zijn we een paar keer gestopt om wat foto’s te maken van het uitzicht. Toen we aankwamen bij het ski resort was het al donker, wat betekende dat we gingen nacht skiën. De rit was best lang en omdat Tessa en ik al de hele rit naar de wc moesten, waren we opgelucht en blij toen we er eindelijk waren. Daar aangekomen kregen we onze schoenen, latten en een zaklampje voor op ons hoofd. We gingen eerst oefenen op een klein bergje naar beneden. Omdat ik er geen bal van kon en toch wel iets van zekerheid wilde voor ik het parcours ging doen, had ik Craig gevraagd of hij me kon leren remmen en bochten maken. Na zes keer onderuit te gaan kon ik dan eindelijk bochten maken en remmen! Het was dus tijd voor het echte parcours en wat was ik blij dat ik kon remmen en bochten maken haha. Iedereen die niets kon ging wel honderd keer onderuit, wat wel lachen was moet ik toegeven. Nadat we een paar bijna waren verdwaald kwamen we uiteindelijk terug bij het resort. Bevroren en al zijn we snel in de bus gesprongen en terug naar huis gereden.

Vrijdag ben ik met Marieke gaan avondeten bij Naked For Satan. Die is een bar/restaurant waar ze allemaal kleine hapjes serveren. Vooraan in het restaurant kan je zelf je koude hapjes halen en in het restaurant zelf lopen de obers rond met warme hapjes. In elk hapje zit een tandenstoker die je moet bewaren. Op het einde van de avond ga je dan naar de bar, geef je je tandenstokers, die worden geteld en dan moet je betalen. Elke tandenstoker is $2. Nadat we ons eten ophadden zijn we naar de rooftop bar gegaan. Melbourne heeft veel rooftop bars, maar dit was toch wel een van de mooiste! Naked For Satan ligt in Fitzroy, net iets buiten de stad zelf. Vanaf de rooftop heb je een prachtig uitzicht van de skyline van Melbourne en de rooftop bar ziet er ook nog een super gezellig uit! Kortom een heerlijke avond!

Die zaterdag ben ik naar mijn eerste footy match geweest. Stephan en Kidist hadden me uitgenodigd om mee te gaan naar Essendon vs. Gold Coast Suns. Ik moest Essendon supporten, dus daarom heb ik maar besloten om voor Essendon te zijn. Toen we in het stadion waren hadden ze een leuke verrassing voor mij, een Essendon supporter scarf! Footy is best leuk, ondanks dat ik de spelregels totaal niet snapte haha. Maar Essendon heeft wel gewonnen! Alleen liggen ze er nu helaas uit.

Zondag ben ik met Tom, Dita, Aino en Paul naar Bells Beach Backpackers gegaan. Het hostel is van Sean en bestond 1 jaar, dat moest natuurlijk gevierd worden! Tijdens onze 2 Day Great Ocean Road & Phillip Island Penguin Parade verblijven de mensen op de tour in Bells Beach Backpackers. Over de telefoon praat ik altijd met Sean, maar ik wist niet hoe hij eruit zag. Het was dus leuk om te zien wie die Sean nu eigenlijk echt is.

Dinsdag 26 augustus ben ik samen met Katie op de 1 Day Phillip Island Penguin Parade & Wildlife Adventure Tour gegaan. Om 09:30 werd ik opgepikt bij St. Paul’s Cathedral. De driver was Luke, een vriendelijke kerel. Iedere driver krijgt een manifest voor zijn tour. Op deze manifesten staan alle namen van de reizigers die die dag meegaan op de tour. Jiri die die dag operations deed had onder mijn naam geschreven: ‘Look after her or you will be in trouble’ haha. Luke heeft goed zijn best gedaan om het mij naar mijn zin te maken.
De eerste stop van de tour was Maru Koala & Animal Park. Als eerste gingen we naar de koala’s. Je kon de koala’s alleen zien, maar als je een koala encounter kocht kon je er mee op de foto en ze aaien. Deze encounter kostte maar $13 voor twee personen, dus dat hebben Katie en ik gedaan. We mochten allebei zo vaak als we wilden met de koala op de foto en de koala aaien. Koala’s zien er zo zacht uit, maar ze zijn eigenlijk een beetje ruw en super schattig! Onze koala heette Diesel. Ons werd verteld dat koala’s maar 4 uur per dag wakker zijn, de rest van de tijd slapen ze. Dit komt doordat koala’s alleen eucalyptus planten eten. Hier zit bijna geen energie in en daardoor hebben ze veel slaap nodig. Na de koala encounter zijn we naar de wallaby’s gegaan. Deze kon je voeren en aaien! Zo raar dat je een wallaby gewoon kunt aaien en voeren! In het animal park hadden ze verder nog dingo’s, wombat’s, kookaburra’s, tasmanian devil, ezel, alpaca’s, paard en kangoeroes. De ezel, alpaca’s en het paard kon je ook aaien en voeren. Zelf de grote kangoeroes kon je aaien en voeren! Er waren er best veel met een kleine Joey, die natuurlijk super schattig waren! Na een uur in het park rond gelopen te hebben, hadden we buiten het park op het terras lunch. De lunch bestond uit lekker sandwich rolls, je kon kiezen uit vier soorten: salade, ei, kip en ham.
De tweede stop was Woolamai Beach. Hier hadden we een half uur om lekker uit te waaien en rond te lopen. Woolamai Beach is net zoals alle andere strand prachtig! De zon scheen lekker, alleen de wind was een beetje aan de frisse kant.
Na Woolamai zijn we naar Nobbies Centre gegaan. Hier had je een goed uitzicht op Seal Rocks, het eiland waar alle zeehonden op liggen. Je kon de zeehonden helaas niet zien, daarvoor lag Seal Rocks te ver weg. Rondom Nobbies Centre liggen allemaal pinguïn holletjes. Pinguïns zijn de hele dag in de zee, maar zodra het donker word komen ze aan land om te slapen in hun holletjes. De baby pinguïns liggen hier overdag ook. Het uitzicht van de Australische kust was wederom prachtig!!
Na Nobbies centre vervolgde we onze weg door Summerlands naar de Penguin Parade. Summerlands is de prachtige natuur langs de kust van Phillip Island. We zagen zelfs Wilde kangoeroes! Bij de Penguin Parade konden we avond eten. Ik had voor een lekkere vette friet gekozen. De Penguin Parade is eigenlijk kijken hoe de pinguïns ’s avonds aan land komen. De mensen zitten op drie verschillende tribunes en de pinguïns lopen daar tussendoor naar hun holletjes. Het was echt super schattig om te zien! De ogen van de pinguïns zijn erg belangrijk voor hun en ook erg gevoelig en omdat er altijd stomme mensen zijn die hun flitser gebruiken is het verboden om foto’s te maken. Na de Penguin Parade volgde de lange donkere weg terug naar huis. Dit was net zoals de Mornington Peninsula Tour echt een super leuke tour!

Donder was Nathalie’s laatste dag. Ze gaat voor ongeveer 2 maanden naar een stadje onder Perth in de middle of nowhere om geld te verdienen. Ze kon geen werk meer vinden en Melbourne en omdat haar geld op was is ze daar heen gegaan. Ze kan daar veel geld verdienen en sparen, dus dat was wel een goede beslissing. Omdat haar afscheid te ‘vieren’ ze we nog met een paar wat gaan drinken op de rooftop bar van Cookies. Ook dit is een super gezellige rooftop bar en hij ligt midden in de stad! Nathalie was als een zus voor mij hier en ik mis haar zeker!

Zaterdag ben ik op de 2 Day Great Ocean Road & Grampians National Park tour gegaan. Om 07:15 werd ik opgepikt en kon het grote avontuur beginnen. Henning de driver is een van de beste drivers die Wildlife Tours heeft en hij weet super veel van de Great Ocean Road en de Grampians.
De eerste stop was Torquay Beach. Hier kwam ik erachter dat twee van de drie Engelse meisje die ook op de tour waren, ik al eerder had ontmoet in Turf bar. De rest van de tour heb ik met hen opgetrokken, wat erg gezellig was! Torquay Beach was wederom weer mooi, maar helaas was het bewolkt, waaierig en dus best fris. Op de parkeerplaats kregen we thee/koffie en lekkere koekjes.
De tweede stop was de Historict Memorial Arch. De boog die over de Great Ocean Road loopt en het begin van de Great Ocean Road aankondigt. Een super foto moment dus! Onderweg naar de volgende bestemming zijn we nog gestopt bij een Lookout punt. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar de Australische kust is echt prachtig!!
Teddys Lookout was de vierde stop. Hier was het tijd voor een groepsfoto en omdat ik admin ben van de Wildlife Facebook Page, heb ik deze foto ook maar meteen op de Facebook geplaats. Hier was het erg zonnig, maar toch nog best fris.
Na Teddys Lookout zijn we naar Kennett River gegaan. Hier kon je wilde koala’s spotten en wilde vogels. Helaas zagen we maar een wilde koala, maar de vogels waren er genoeg. In een klein winkeltje kon je vogelvoer kopen, maar Henning raadde het ons af. Ondanks dat we geen vogelvoer hadden gekocht, kwamen de vogels toch op ons zitten! Ze gingen op je arm, schouder en zelfs hoofd zitten! Dit moesten we natuurlijk wel vastleggen op foto.
Lunch hadden we in Apollo Bay. Weer kregen we de lekker sandwich rolls en hadden we de tijd om over het strand te lopen en om naar de supermarkt te gaan.
Na Apollo Bay zijn we naar Otway’s rainforest gegaan boor een bush walk. Hier stonden een stel aparte bomen, hele grote/dikke bomen en zelfs bomen die er in het tijdperk van de dinosaurussen al waren. Henning wist ons weer veel te vertellen over de natuur en het zag er werkelijk prachtig uit!
De volgende stop was de Twelve Apostles. Dit zijn rotsblokken die los zijn gekomen van de kust door de stroming van het water en de wind. In werkelijkheid zijn er geen twaalf apostelen, maar zeven. Dit typische Australische attractie punt was erg druk en erg mooi! We vervolgde onze weg naar Loch Ard Gorge en London Bridge, ook twee super mooie plaatsen. Loch Ard Gorge is een strand tussen de rotsen in. London Bridge was een brug, maar het eerste deel van de brug is ingestort. ‘
We konden avondeten in een klein stadje en gelukkig was daar een McDonalds! haha
Hierna vervolgede we onze weg naar het hostel Ned’s Other Beds. Het was pikkedonker en we moesten over een weg waar heel veel kangoeroe ongelukken gebeuren. We hadden twee keer bijna een kangoeroe aangereden, maar gelukkig is het goed gegaan! Bij het hostel hebben we onze bedden opgemaakt, spullen neergezet en toen zijn we gaan night-kangaroo spotting. De kangoeroes laten je ’s nachts tot 2 meter afstand komen. Het is zo raar dat ze gewoon over de weg lopen en tussen de huizen door.
De volgende dag hadden we om half 6 ontbijt, want om half 7 moesten we alweer op weg naar de Grampians voor een Mountain Hike. Rond 7 uur begonnen we met de hike. Het was niet heel moeilijk, maar wel vermoeiend. Toen we boven aan de top waren was het uitzicht werkelijk adembenemend! Je kon uitkijken over de hele vallei. De hike duurde zo’n twee uur.
Na de hike zijn we terug gegaan naar Halls Gap om weer kangoeroes te spotten. Nu konden we zelfs zo dichtbij komen, dat we wilde kangoeroes konden aaien! Zo onwerkelijk dat je die wilde dieren kunt aaien, want ze kunnen best gevaarlijk zijn. De meeste lieten je tot 1 meter dichtbij komen, maar er was er een die we konden aaien!
De derde stop die dag was Brambuk Aboriginal Cultural Centre. Hier kon je alles zien en leren over de geschiedenis van de Aboriginals. De Aboriginals zijn de oorspronkelijke bewoners van Australië, al denken veel Australiërs daar anders over. Het was best indrukwekkend om te lezen en te horen hoe zwaar Aboriginals het hadden en vaak nog hebben.
Silverband Fall was de vierde stop. Dit was een kleine waterval in de Grampians. Ook dit zag er weer prachtig uit. Na Silverband Fall zijn we naar Lake Bellfield en Reeds Lookout gegaan. Weer twee adembenemende uitzichten. Bij Reeds Lookout hebben we weer een groepsfoto gemaakt.
De laatste twee stops waren de Aboriginal Painting of Bunjil en de Giant Koala. Henning wist ons heel veel te vertellen over de Aboriginals en het was echt erg interessant! De Giant Koala was alleen leuk om een foto van te maken haha.
Ook dit was weer een super geslaagde tour en vooral een super mooie!

Dinsdag 2 september hebben Sharon en ik Spaghetti gemaakt voor ‘ons’ groepje van 10 in het hostel. Het eten was erg lekker! Na het eten hebben we nog meegedaan aan de Trivia night. We zijn vierde geworden van de negen en helaas net buiten de prijzen gevallen. 

Donderdag 4 september was mijn eerste werkdag bij Peterpans Adventure Travel. Katie, de manager, gaat mijn inwerken. Ik heb mijn eerste dag niet zo heel veel gedaan, maar vooral gekeken. Ik vond het wel erg leuk en kijk uit naar mijn tweede dag! ’s Avonds ben ik met Aino, Paul en Craig van Wildlife Tours en Ilse, Michaela en Rina van Autopia naar de 75ste verjaardag van het YHA Central Hostel in de stad gegaan. Het was een best gezellige avond met lekker hapjes!

Dinsdag 9 september zou de ‘super moon’ te zien moeten zijn, maar toen wij gingen kijken, was de maan gewoon net zoals altijd. Dit was best jammer, vooral toen we de foto’s zagen van de maan op andere plaatsen.

Woensdag heb ik meegedaan met de night city walk die georganiseerd werd door het hostel. We hebben alleen door het zuiden van de stad gelopen. De eerste stop was Hosier Lane. Dit is een straat die ‘versierd’ is met graffiti. Om in deze straat graffiti te mogen spuiten, heb je een vergunning nodig. Ieder jaar wordt de straat opnieuw versierd. Verder hebben we nog een aantal parken bezocht, langs de rivier gelopen en de tour eindigde met de vuur show bij het casino.

Donderdag heb ik meegedaan met de Fitzroy Pub crawl, die ook georganiseerd werd door het hostel. De pub crawl is een kroegentocht die langs vier bars gaat. De eerste bar was erg leuk en hier hadden ze pizza voor maar $4. De tweede en derde bar waren best saai, maar de laatste bar was ook weer super leuk! Na de Pub crawl zijn Sharon, Aaron, Henry en ik nog naar Cookies Rooftop bar gegaan, om nog even lekker te chillen. Dit zou mijn laatste avond in het casino zijn, maar omdat ik nog een keer lekker wilde uitgaan met iedereen heb ik mezelf op woensdag ingeboekt voor nog een nacht.

Vrijdag, mijn laatste avond in het hostel, zijn we naar Transport bar en het Casino gegaan. Het was echt een super gezellige avond en al mijn vrienden uit het hostel waren er bij! We kwamen zaterdag ochtend om 6 uur pas weer terug bij het hostel en ik zou eigenlijk om 10 uur al weer beneden moeten staan om uit te checken. Omdat dit mij niet echt een slim plan leek, heb ik toen maar besloten om me voor nog één laatste avond in te boeken, zodat ik kon uitslapen op die zaterdag.

Zaterdag was dus echt mijn laatste dag in het hostel en heb ik de meerderheid van mijn spullen al naar mijn nieuwe huis in Yarraville gebracht. Alleen de dingen die ik nog nodig zou hebben, heb ik in het hostel gelaten. ’s Avonds zijn we weer naar Transport bar en het casino gegaan en waren we rond half 6 thuis.

Die zondag moest ik weer om 8 uur op om te werken en met 2,5 uur slaap is best moeilijk. Voor ik naar mijn werk ging heb ik mezelf uitgecheckt en afscheid genomen van iedereen. Na het werken ben ik met Michaela mee naar mijn nieuwe huis gegaan. Zijn woonde er al, maar gaat over een paar weekjes weer weg. Het nieuwe huis is best groot en modern! Er zelf een klein tuintje. Er ligt geen gras in de tuin, maar je kunt er toch lekker in het zonnetje zitten of zonnebaden haha. Ik woon er samen met Michaela, Ilse en Rennie. Rennie is alleen nooit thuis als wij er zijn, dus ik heb geen idee wie hij is haha. Ik heb nog geen foto’s gemaakt van mijn huisje, dus die komen wel bij het volgende blog!

Ik kan niet beloven dat het volgende blog er sneller op zal staan dan deze, maar ik zal mijn best doen!
Vorige week realiseerde ik me dat ik al meer dan een maand in Australië was. Dit voelde zo onwerkelijk! De tijd gaat zo snel en ik ben zo blij dat ik al zoveel geweldige mensen heb ontmoet, die nu al zoveel voor mij betekenen. Maar Natuurlijk mis ik ook al mijn lieve vrienden en vooral mijn familie! Mijn lieve papa, mama, zussie, broertje en lieve Smokey en Bandit! Love a so much!

See ya next time!

Xx Isabelle

p.s. de foto's komen nog!